POORK - Systemy telekomunikacyjne
 
 

FUNKCJE CENTRAL

 

 

SYSTEMY TELEFONICZNE

 

ISDN - Integrated Services Digital Network

 

ISDN to sieć cyfrowa z integracją usług. Pozwala poprzez standardowe linie telefoniczne przesyłać dane w obrębie firmy, miasta lub kraju. ISDN przesyła głos i dane poprzez standardowe linie telefoniczne w postaci cyfrowej. ISDN oferowany jest w dwóch wersjach:
BRI 2B+D (Basic Rate Interface) lub BRA 2B+D (Basic Rate Access) - jako dostęp podstawowy. Obejmuje on dwa kanały B, umożliwiające równoczesną transmisję danych i głosu z prędkością 64 kb/s, oraz kanał D używany do przesyłania informacji o połączeniu i o użytkowniku z prędkością 16 kb/s. Umożliwia jednoczesną rozmowę dwóch osób lub połączenie z Internetem z jednoczesną rozmową telefoniczną. Całkowita przepustowość łącza wynosi 128kb/s.
Dostępy BRA można łączyć, zwiększając dostępną liczbę kanałów i przepustowość łącza.
PRI 30B+D (Primary Rate Interface) - jako dostęp pierwotny. Obejmuje 30 kanały B (kanały „nośnika”), o przepustowości 64 kb/s każdy, a także kanał D (kanał „danych”), również o przepustowości 64 kb/s.


Ponadto ISDN udostępnia wiele funkcji dodatkowych, patrz poniżej:


DDI (Direct Dial In)- bezpośrednie wdzwanianie

Usługa umożliwiająca na łączu ISDN BRI lub PRI zwielokrotnienie numeru miejskiego, w pulach po 10 kolejnych numerów, np.: dla numeru od operatora 615 20 6x można mieć do dyspozycji DDI od 615 20 60 do 615 20 69 – co odpowiada to przypisanym konkretnym numerom wewnętrznym, np.: 60 – sekretariat, 61 – dział handlowy, 62 – serwis, 63 – faks itd. Zatem funkcja ta pozwala osobie dzwoniącej z zewnątrz na połączenie się bezpośrednio z konkretnym, wybranym numerem wewnętrznym.

MSN (Multi Subscriber Numbers)- wielokrotny numer abonenta

Usługa podobna do DDI. Numery przydzielane są, niekoniecznie po kolei, w ilościach max 10, najczęściej jednak od 1 do 8. MSN przydzielane są na dostępach ISDN BRI. Takie numery MSN są rozliczane przez operatora niezależnie.

CLIP (Calling Line Identification Presentation) - identyfikacja dzwoniącego

Usługa ta polega na tym, że na naszym aparacie telefonicznym (lub innym urządzeniu podłączonym do linii telefonicznej) wyświetli się numer telefonu abonenta który do nas dzwoni.

CLIR (Calling Line Identification Restriction) - zablokowanie identyfikacji

Usługa ta polega na tym, że osobie do której dzwonimy nie wyświetli się numer naszego telefonu. Funkcja ta przydatna jest w wielu sytuacjach, np. gdy chcemy pozostać anonimowi. Należy też pamiętać, że mimo włączonego CLIR, numer wyświetli się służbom ratowniczym i innym upoważnionym do identyfikacji numeru, np. policja, straż pożarna, straż miejska, pogotowie.

COLP (Connected Line Identification Presentation) - identyfikacja numeru, z którym nastąpiło połączenie.

Usługa ta polega na tym, że osoba dzwoniąca widzi docelowy numer pod który się połączyła. Ma to szczególne znaczenie, jeśli nasza rozmowa została przekierowana pod inny numer (nawet wielokrotnie).

COLR (Connected Line Identification Restriction) - zablokowanie identyfikacji numeru pod który się dodzwoniono

Usługa ta polega na tym, że osoba która się do nas dodzwoniła, nie dostanie informacji o tym pod jaki konkretnie numer się dodzwoniła. Przykład: Obsługa klienta - abonent dzwoni na numer firmowy, po czym zostaje przekierowany pod numer lokalnego przedstawiciela. Oczywiście dzwoniący nie musi (lub nie powinien) znać numeru telefonu przedstawiciela, ponieważ oficjalnym numerem jest jeden główny numer firmowy.

MCID (Malicious Call Identification) identyfikacja połączeń złośliwych

Połączenia złośliwe, uciążliwe lub zawierające groźby mogą być rejestrowane podczas trwania rozmowy lub w ciągu 20 sekund po jej zakończeniu poprzez wpisanie odpowiedniego kodu. Możliwe jest to nawet wówczas gdy osoba dzwoniąca ma zablokowaną identyfikację. Dane zarejestrowanego numeru wraz z data i godziną połączenia pozostają do dyspozycji operatora, który może je udostępnić np.: policji.

CW (Call Waiting) – połączenie oczekujące

 Dzięki tej usłudze abonent prowadzący rozmowę telefoniczną, do którego kierowane jest kolejne wywołanie, może otrzymać informację o nowym wywołaniu. Wówczas abonent ten może wybrać jedną z następujących opcji:

  • zignorować wywołanie oczekujące (abonent wywołujący otrzyma sygnał oczekiwania);
  • odrzucić wywołanie oczekujące (abonent wywołujący otrzyma sygnał zajętości);
  • przyjąć wywołanie oczekujące i zakończyć połączenie dotychczasowe;
  • przyjąć wywołanie oczekujące i zawiesić połączenie dotychczasowe.

CH (Call Hold) – połączenie zawieszone

Połączenie zawieszone. Usługa pozwalająca na zawieszanie dotychczasowego połączenia i ponowne jego uaktywnianie. Abonent może równocześnie zawiesić kilka połączeń i to niezależnie od tego czy jest stroną wywołującą czy wywoływaną.

CCBS (Call Completion to Busy Subscriber) - połączenie z zajętym.

Jest to usługa polegająca na automatycznym oddzwonieniu do abonenta, który miał wcześniej zajętą linię. Centrala telefoniczna automatycznie połączy osobę wcześniej próbującą się dodzwonić na zajętą linię z osobą która zwolniła tą linię.

AOC (Advice of Charge) – informacja o opłacie

Usługa ta umożliwia kontrolowanie kosztu połączenia w trakcie jego trwania. Informacja ta jest dostępna na bieżąco na wyświetlaczach aparatów systemowych firmy Panasonic.

 






    





en by axel



 
Strona główna | Oferta | Konserwacje | Serwis | Instalacje | Sprzęt używany | Kontakt

P.H.U. POORK ul. Pajęcza 15 Warszawa
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dynamic Drive DHTML/ CSS Library